Vierde les Sport & Activity

We zijn begonnen met het bekijken van de afdrukken van vorige keer, de kinderen hebben een titel verzonnen voor hun lino en die eronder geschreven, en hun naam natuurlijk.

We hebben voor de kinderen gedemonstreerd hoe je een lino afdrukt op een T shirt met textiel inkt. De kinderen gingen vol enthousiasme aan het werk en hebben lino’s gedrukt op papier en op T -shirts. Alle kinderen hebben een eigen T- shirt gedrukt, Lourena heeft in 1 les een lino gemaakt en afgedrukt op papier en T shirt. Drie kinderen hebben een pleister gekregen; (jip en janneke, prinsessen en siepie). De kinderen die al klaar waren hebben een vervolg opdracht gemaakt; dieren sporen maken. We hebben de les afgesloten door alle T shirts in de etalages te hangen en daar samen trots op te zijn.

We zijn een kwartier uitgelopen en de kinderen hebben meegeholpen met opruimen en schoonmaken.

We hadden het laatste kwartier last van de kinderen op het plein die op de ramen bonkten en tegen de deuren schopten, dat was erg vervelend.

Beeldaspect: spiegeling, grafiek, voorgrond – achtergrond

Taalelement: titel verzinnen bij eigen werk en schrijven onder de lino, werkbespreking: praten over waar je werk over gaat, ideeën formuleren.

Woordenschat: titel, textielinkt, dierennamen

Twee ouders zijn naar binnen gekomen om het werk en het T -shirt van hun kind te bekijken.

Dit bericht is geplaatst in NIEUWS! met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.